صحت

مردم از شیوع ویروس کرونا نگران اند

هرات/ ۷حوت/ باختر
ویروس کرونا یک ویروس ساری و خطرناک است که اخیرأ وارد کشور شده است٬ نگرانی شهروندان هرات را نیز بر انگیخته است.
تلاش ها برای پیشگیری و ممانعت از ورود و انتشار ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.
در این میان نقش ریاست صحت عامه و جامعه طبی هرات نظر به دیگر نهادهای همکار و ذیدخل پر رنگ تر به مشاهده می رسد.
معاینه دقیق عودت کنندگان در نوار مرزی، آماده باش کامل داکتران، راه اندازی برنامه های آگاهی دهی و معلومات و تحت مراقبت گرفتن افراد مشکوک مصاب به بیماری کرونا از جمله مواردی است که در این روزها با جدیت تمام درهرات دنبال می شود.
در همین خصوص علما، رسانه ها، نهادهای مدنی و موسسات ملی و بین المللی نیز به طریقه های مختلف آستین همت برزده اند تا برای مقابله با این بیماری همهٔ اقشار مختلف جامعه را آماده کنند.
در پی شیوع ویروس کرونا در هرات، ریاست معارف آن ولایت برای جلوگیری از انتشار و گسترش هرچه بیشتر این ویروس به مکاتب، کورس های زمستانی و تمام موسسات آموزشی هدایت داده است که از تجمع خود داری کنند و مراکزشان را تا اطلاع بعدی به طور موقت تعطیل کنند.
همچنان ریاست صحت عامه ولایت هرات به مردم هدایت داده است که از رفت و آمد به اماکن پر ازدحام خورداری کنند.
مسوولان صحی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری می گویند که بهترین روش مقابله با این ویروس بالا بردن مقاومت بدن با استفاده از مواد خوراکی هایی که دارای ویتامین C است، همچنان استفاده از ماسک، شستن مرتب و صحیح دستها، دوری از افراد مبتلا به زکام، خود داری از دست دادن، بغل کردن، بوسیدن و خود داری از استفادهٔ غذاهای فست فود و سرباز در کنار خیابان ها شیوه های جلوگیری از مصاب شدن شمرده می شود. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا