اخبارجامعه

معاون ریاست عمومی اداره امور : ادارات بست های خالی شان را جهت رقابت آزاد به مرکز امتحانات الکترونیکی معرفی کنند

کابل4 اسد باختر
معاون ریاست عمومی اداره امور در افتتاح مرکز امتحانات الکترونیکی گفت: ادارات بست های خالی شان را جهت رقابت آزاد به مرکز امتحانات اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی معرفی کنند.
به گزارش خبرنگار آژآنس باختر: اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی ریاست عمومی اداره امور امروز مرکز امتحانات الکترونیکی این اداره را فعال کرد و از دو هزار وهفت صدو بیست و هفت کاندید بست های وزارت فواید عامه امتحان الکترونیکی اخذ کرد.
مولوی سیف الدین طایب معاون ریاست عمومی اداره امور امارت اسلامی در هنگام افتتاح این مرکز گفت: افتتاح این مرکز امتحانات الکترونیکی و اخذ امتحان از جوانان که خود را در بست های خالی وزارت فواید عامه کاندید کرده اند گامی است به سوی پیشرفت و ترقی نظام امارت اسلامی و فرصتی است در عصری سازی ادارات.
او از جوانان خواست با استفاده از سویه علمی شان در رقابت بست های خالی کاندید کرده تا در این بست ها استخدام و مصدر خدمت به کشور شوند.
او افزود که این اداره در همکاری وزارت معارف از هژده هزار بست خالی معلمین امتحان اخذ کرده که روند استخدام آنان ادامه دارد.
معاون اداره امور گفت : امروز امتحان که اخذ می شود بنا به درخواست وزارت فواید عامه صورت گرفت و در نظر است که بست های 5 و 6 وزارت معادن و پطرولیم و اداره حفظ محیط زیست نیز به رقابت آزاد گذاشته شود.
او از ادارت خواست تا بست های خالی شان را به رقابت گذاشته تا از طریق مرکز امتحانات از آنان امتحان اخذ شود.
او یاد آور شد که اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی در چوکات ریاست عمومی اداره امور فعالیت می کند و برای آن وظیفه داده شده است تا مرکز امتحانات الکترونیکی را دو باره فعال کنند که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
بعد مولوی عبدالکریم فاتح معین تخنیکی وزارت فواید عامه گفت: وزارت فواید عامه یک صدو چهل دو بست مسلکی و تخنیکی را در مرکز و ولایت ها جهت اخذ امتحان به رقابت گذاشت که چهار هزار دوصدو سی و نه تن در آن درخواست داده که دو هزار وهفت صدو بیست هفت نفر واجد شرایط امتحان دانسته شد که از سوی اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی از آنان امتحان اخذ شد.
او گفت: وظیفه در یک اداره امانت است و باید افراد امین، شایسته، متخصص و کار فهم استخدام شود.
بعد مولوی ارسلان خروتی معین وزارت عودت امور مهاجرین گفت اصلاحات اداری در نظام دارای اهمیت می باشد و امارت اسلامی به افراد مسلکی و با تجربه در ادارات نیاز دارد.
او گفت افرادی که در رقابت آزاد در ادارات استخدام می شوند باید دارای تحصیلات ، وطندوستی ، تقوا وشهرت نیک داشته باشد و به اساس این معیار ها استخدام و تعین شوند.
او گفت: در رقابت آزاد شفافیت موجود بوده و حقوق متقاضی تامین می شود.
او مقرری های جدید را در ادارات نیازمندی همان اداره عنوان کرد و گفت که این مقرری ها به اساس انصاف، عدالت و شایستگی صورت گرفته است.
حافظ عبدالبصیر صدیقی رییس سمع شکایات و سرپرست اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت: مرکز امتحانات الکترونیکی این اداره دو باره فعال شده است و امروز از کاندید های بست های خالی وزارت فواید عامه امتحان اخذ می شود و افراد متخصص، مسلکی و شایسته از میان آنان انتخاب خواهد شد.
او روند امتحانات الکترونیکی را صد در صد شفاف خواند و گفت: سیتم امتحانات این اداره عصری بوده و هیچ فردی نمی تواند در آن مداخله کند.
او از فعالیت های این اداره معلومات داد و گفت: سهولت های زیادی در بخش های تخنیکی و مسلکی فراهم شده است.
همچنان مصطفی کامیاب یک تن از کاندید های این رقابت گفت که من بنا به تحصیل و تجربۀ که در قسمت وزارت فواید عامه داشتم در یکی از بست های سوم خود را کاندید کردم و پس از ارزیابی من به امتحان خواسته شدم.
او روند رقابت در این مرکز را شفاف خواند و افزود که نظر به گفته های مسوولان در این مرکز روند امتحانات صد در صد شفاف می باشد.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا